M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Movies I've Recently Seen

The Social Network
2010




خالی از جذابیت! و شدیدا overrated !!

خسته کننده ترین فیلمی که از روی یک داستان واقعی تا بحال ساخته شده!
Jesse Eisenberg واقعا روی اعصاب بود! اصلا نتونستم بازیش رو تحمل کنم! یا بهتر بگم، کارکتر مارک شدیدا روی اعصاب بود و خیلی سخت بود که تمام فیلم حرکاتش رو تحمل کرد!
چطور این فیلم به 250 فیلم برتر IMDb رسیده؟!
یه کار خیلی ضعیف از فینچر! همین چند وقت پیش بود که با خودم میگفتم دو کارگردان مورد علاقه من فیلم هاشون به زودی اکران میشه (نولان و فینچر) و چه شود؟ دو تا از بهترین فیلم های اخیر رو میتونم ببینم! نولان واقعا عالی بود کارش با Inception ولی فینچر (به نظر من) نا امید کننده بود!
شاید تنها نقطه قوتی که یه مقدار توجه منو به خودش جلب کرد، موسیقی متن فیلم بود! و دیگر هیچ ... !! با همه این حرفها، بهرحال فیلم طرفدارای خاص خودش رو داره! شاید بگید این فیلم، فیلمیه که کسایی که فیسبوکی هستند و بیشتر زمانشون رو تو فیسبوک میگذرونند، اون رو میپسندن! من هم فیسبوکی هستم ولی فیلم رو نپسندیدم!

5/10

- خوب، فکر نمیکردم دیگه Zodiac بالا بیاد از توی لیستم ولی بهرحال این نمره های فعلیم به فیلم های فینچر :

Fight Club نمره : 9.5/10
Se7en نمره : 9/10
The Game نمره : 8.3/10
Panic Room نمره : 8/10
The Curious Case of Benjamin Button نمره : 7.5/10
Zodiac نمره : 7/10
The Social Network نمره : 5/10

//

The Marriage Of Maria Braun
1979



داستان زندگی یک زن آلمانی و ازدواجش با یک سرباز در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم!

خوب بود!
خصوصا بازیگر کارکتر ماریا (Hanna Schygulla) که خیلی چهره زیبایی هم داشت، جالب بود.
یه مقدار داستان کش دار و خسته کننده پیش میرفت ولی در کل فیلم خیلی خوبی بود!

6.5/10

//

The Producers
1968



5/10

//

Out of Sight
1998



خیلی عالی بود! واقعا جرج کلونی حرف نداشت تو این فیلم!
Don Cheadle هم خیلی خوب بود!
اصلا فضای فیلم و نحوه جلو رفتن داستان دیدنی بود! یکی از نقد های Imdb بهش لقب پالپ فیکشن 1998 داده بود من کاملا باهاش موافق نیستم ولی این رو قبول دارم که خیلی حال و هوای پالپ فیکشن رو داشت!

8.4/10

//

Mickey's Once Upon a Christmas
1999




خیلی دوست داشتنی و عالی!

//

Top Hat
1935



They're Dancing Cheek-To-Cheek Again

9.2/10

//

Oliver Twist
2005



خوب، بدون شک برای من این فیلم به پای الیور/1968 نمیرسه! ولی خوب بهرحال دیدن داستان الیور تویست بصورت غیر موزیکال در نوع خودش جالب بود برام! داستان یه مقدار خلاصه تر به نظر میرسه و کلا جمع و جور تر از الیور موزیکال به نظر میاد! (جمع و جور تر اینجا به معنای بهتر نیست!) بن کینگزلی Fagin خوبی رو بازی کرده ولی در مقابل بازی فوق العاده زیبای Ron Moody و Fagin ی که اون بازی کرد واقعا بازی متوسطی به نظر میرسه! حتی دیالوگ های معمولی Ron Moody بیننده رو تحت تاثیر قرار میده دیگه چه برسه به قطعات موزیکالی مثل Reviewing the Situation و اون اجرای فوق العاده ی مودی! بارنی کلارک هم انتخاب خوبی برای نقش الیور بوده!

بهرحال فیلم خیلی خوبی بود از پولانسکی

7/10

//

The Men Who Stare at Goats
2009



6.8/10

//

American Graffiti / George Lucas / 1973
IMDb



داستان چند جوان که دو تا از اونها میخوان به کالج برند و این شب آخریه که توی شهر هستند و ...

انتخاب موسیقی فیلم که عالی بود! من قبل از اینکه فیلم رو ببینم، خیلی به ساندتراکش گوش داده بودم و در کل پر بود از موسیقی های کلاسیک دهه 60 ی و 70 ی که واقعا شنیدنی بودند! نکته دیگه این هستش که واقعا دیدن یه فیلم کمدی رمنس/ درام از جرج لوکاس یه جورایی برای من عجیب بود! وقتی که اسم جرج لوکاس بیاد، فورا ذهن آدم میره سراغ جنگ ستارگان! البته فیلم خوبی بود و ارزش دیدن رو داشت! هریسون فورد هم تو فیلم یه نقش نسبتا کوتاهی داشت که بهرحال دیدنش خالی از لطف نبود!



در کل فیلم جالبی بود

7.2/10

//

Mulholland Dr.
2001



به قول یکی از نقد ها، فیلم های لینچ رو دو ساعت میبینی و 10 روز باید به صحنه هاشون فکر کنی!!
اولین بار بود که میدیدمش! وقتی که فیلم تموم شد، دو تا فکر توی سرم بود : یا اینکه این فیلم شدیدا احمقانه و بی محتواست یا اینکه پر از مفهوم و نمادها و غیره ست! یادمه بعد از دیدن اودیسه 2001 هم یه مقداری این احساس رو داشتم و البته اون Lost Highway لینچ!

ولی خوب، یه مقدار فعلا وقت کردم و نقد های IMDb و رو بعضیاش رو خوندم و ماجرا یه مقدار برام واضح تر شد! گزینه اولم (بی محتوا بودنش) رو بهرحال الان قبول ندارم

8.7/10

//


Nobody's Fool
1994



و دوباره یه بازی عالی از پل نیومن!

کاری از Robert Benton کارگردان Kramer vs. Kramer

خیلی خوب بود! دیدن پل نیومن که توی اون سن و سال هم چنین بازی عالی از خودش ارائه میده، واقعا لذت بخشه! این شخصیت Sully هم از اون شخصیت های "پل نیومنی" بود! در عین اینکه تلخی و عصبانیت خاص خودش رو داشت، یه جور مهربونی جالب هم در وجودش بود! پل نیومن به کل شخصیت معنا میبخشه واقعا! Dylan Walsh هم در نقش پسر Sully خیلی انتخاب خوبی بود، هر چند من عادت کردم به دیدن سوزن و دستکش توی دستهاش+ ولی خوب! بازی خیلی خوبی رو توی این فیلم داشت!

7.4/10

//

Inglourious Basterds
2009



وااااو! فقط باید همین رو گفت!
اول اینکه کریستوف والتز، عالی بود! حرف نداشت این بازیگر! تک تک سکانس هایی که بازیگر حضور داشت دیدنی و عالی بودن و به نظر من بهترین بازی این فیلم مربوط به همین کریستوف والتز هستش! اولین حضورش در فیلم، شاهکار بود! چهار زبان مختلف حرف زدن، هم در نوع خودش خیلی جالب بود توی فیلم! امیدوارم در آینده بازم ازش بشنویم، چون واقعا بازیگر حرفه ای و عالی بود! براد پیت : بعد از باشگاه مشت زنی، بدون شک بهترین بازی بود که ازش دیدم! یادمه یه زمانی، شدیدا از براد پیت متنفر بودم! دلیل خاصی نداشت! فیلم آنچنانی ازش ندیده بودم و بیخود و بی جهت ازش متنفر بودم! بعد از اینکه کلی فیلم ازش دیدم، کم کم تبدیل شد به یکی از اون بازیگرایی که وقتی اسمش رو صفحه ظاهر بشه، دیدن فیلمش برام اجباری میشه! یاد گرفتم که بدون دیدن یه تعداد خاص فیلم از یه بازیگر، هیچ وقت راجع به اون بازیگر قضاوت نکنم و بیخوردی ذهن خودم رو درگیر نکنم! یه بازی فوق العاده از براد پیت توی این فیلم، دیگه این جمله رو برام ثابت کرد! ساندتراک فیلم، یکی از بهترین ساندتراک های فیلم های تارانتینو هستش و حرف ندارند!(خصوصا ترک های مربوط به انیو موریکونه) سکانس اول و آخر شاهکار هستند و اون وسطای فیلم هم یه سری سکانس فوق العاده وجود داره که واقعا انگشت به دهن موندم! (سکانس های "تارانتینویی") .. فقط ای کاش .. ای کاش اون قسمت مربوط به هیتلر برام لو نرفته بود قبل از فیلم! چه سوپرایز بزرگی میشد! مثل این میمونه که آخر Seven یا Fight Club رو یه نفر بیاد و برات لو بده! در کل ضدحال خیلی بدی بود که قبل از دیدن فیلم که اون موضوع مربوط به هیتلر رو یه جایی خوندم! بهرحال ... کار کل Cast عالی هستش و بازیگر نقش Shosanna یا von Hammersmark به عنوان بازیگرای زن مهم فیلم هم خیلی عالی هستند و انتظارات من یکی رو برآورده کردند! از اون طرف B.J. Novak بازیگر سریال آفیس رو به هیچ وجه انتظار نداشتم توی چنین فیلمی ببینم! کلا دیدم نسبت بهش عوض شد! بازیگر نقش فردریک (Daniel Brühl) هم خیلی خوب بود .. تارانتینو توی این فیلم عالی عمل کرده از نظر انتخاب بازیگر! ... برای من در کل فیلم خیلی محبوبی شد! باید زودتر از اینها میرفتم سراغ این فیلم!

9/10

//

Crossing Over
2009



این چند وقته دو سه تا فیلم خیلی خوب از هریسون فورد دیدم و شاید دلیل اصلی رفتن سراغ این فیلم، همین موضوع بود! Ray Liotta رو هم خیلی وقت بود ندیده بودم! فیلم ضعیفی بود! منم مثل خیلی ها با این سوژه مربوط به مهاجرت و اینجور مسائل مشکل دارم کلا! اصلا این جور سوژه ها به درد فیلم شدن نمیخورن! مگه اینکه یه فیلمنامه خیلی عجیب غریب ازشون در بیارن با یه داستان طلایی که اونم بعیده!

بهرحال فیلم ضعیفی بود!

5/10

//

The Crossing Guard
1995



یه درام خیلی خوب با کارگردانی شان پن و بازیگری جک نیکلسون!

داستان مردی به نام فِردی که سالها قبل دخترش به صورت تصادفی توسط یه نفر کشته میشه و اون کسی که باعث قتل دخترش شده، حالا بعد از سالها از زندان آزاد شده و فِردی به هیچ چیز بجز کشتن اون فکر نمیکنه و ...

فیلم متفاوتی بود! خیلی حال کردم باهاش! دیگه زیاد تعقیب و گریزی در کار نبود! آنچنان اکشنی در کار نبود، بلکه یه پدری بود که بعد از مرگ دخترش، واقعا بهم ریخته بود و نمیتونست به چیزی جز انتقام فکر کنه! گاهی فیلم به سمت عجیب شدن میرفت و یه سری سکانس های خیلی خیلی عجیب رو میشد دید توی فیلم و حتی میشه گفت خنده دار! خنده دار نه از نوع تمسخر آمیز و یا کمدی، بلکه از نوع جالب! نحوه جلو رفتن فیلم و اون نقطه پایانی فیلم خیلی عالی بودند! اصلا انتظارش رو نداشتم که فیلم اونجور تموم بشه! به قول معروف از این فیلم هایی نبود که از وسطای فیلم بفهمی آخرش چی میشه! شان پن خیلی کارش خوب بوده در پست کارگردان! و استفاده از دو ترکیب عالی دیوید مورس و جک نیکلسون خیلی مفید و دیدنیه توی فیلم! نمیدونم، شاید اگه مقدار شخصیت جان (مورس) احساساتی تر بود، یه مقدار جالب انگیز تر میشد ولی خوب از اون طرف این شخصیت ساکت و تو فکر فرو رفته جان، در نوع خودش جالب بود! در کل، دیوید مورس واقعا بازیگر خوبیه، "مسیر سبز" ش رو هیچ وقت فراموش نمیکنم خیلی بازی خوبی داشت!

برام عجیبه که یه مقدار این فیلم کم دیده شده چون واقعا فیلم خوبی بود!

7.9/10

//

Dead Man Walking
1995



دیدن یه فیلم به کارگردانی Tim Robbins جالبه در نوع خودش ولی خوب این فیلم خیلی ضعیف بود! سوزان ساراندون نقش یه راهبه دلسوز رو بازی میکنه که به ملاقات یه زندانی محکوم به مرگ میره و باهاش حرف میزنه و ...

در کل اصلا نتونستم با فیلم ارتباط برقرار کنم! خسته کننده بود!
نقطه قوت فیلم رو میشه همون 20 دقیقه آخرش دونست! بقیه فیلم خیلی کند و کسل کننده پیش میره و آنچنان چیزی برای گفتن نداره!

من که برام جای تعجبه که چطور این فیلم اینهمه کاندید اسکار شده!

بگذریم ..

4/10

//

Holiday Inn
1942



خیلی عالی بود!
حسابی راضی کننده! فرد آستر هم که دیگه تا الان تو هر فیلمی که ازش دیدم، عالی بوده! دارم به روتین ها و ملودی های فرد آستر اعتیاد پیدا میکنم یه جورایی :دی رقصی که با ترقه ها انجام داد فوق العاده بود!
یه موزیکال خوش ساخت و دیدنی بازم به کارگردانی Mark Sandrich خوش ذوق! Bing Crosby هم خیلی بازیگر خوبی بود + Majorie Reynolds زیبا و دوست داشتنی!

در کل مطمئنم برای من از اون موزیکال های خاطرانگیز میشه!

8.5/10

//

Network
1976



8/10

//

Superman
1978



بهترین شماره سری های سوپرمن به نظر من همینه! یه اثر کلاسیک و دیدنی به همراه کلارک کنت و لویس لین و البته لکس لوتر! خیلی عالی بود .. شروع جریان در کریپتون و جور-ال با بازی مارلون براندو شدیدا دیدنی بود! لهجه انگلیسی براندو هم در نوع خودش جالب بود! براندو واقعا به نقش جور-ال میخورد .. فقط حیف که یه مقدار نقشش کمتر از اون چیزی بود که انتظار داشتم ولی خوب همین حضور کوتاهش هم یه ابهتی به شماره اول داده بود! کلارک کنت با بازی کریستوفر ریو یه چیز دیگست .. علاقه ای به مقایسه اون با کلارک کنت Smallville ندارم چون واقعا ریو هم عالی بود! چقدر اون عینک بهش می اومد اصلا یه تیپ کلاسیک پیدا کرده بود و واقعا دیدنی بود! یه سری حرکات احمقانه و خنده دار هم میشه ازش توی فیلم دید که همون اضافات "کلارک کنتی" هستش و فضایی بودن کال-ال! یاد اون اپیزود هایی که توی Smallville بازی کرد بخیر! از اون طرف لکس لوتر رو زیاد نپسندیدم! نمیدونم .. این یکی بیشتر بر میگرده به عادت کردنم به بازی Michael Rosenbaum و اون اجرای نقش عالی لکس لوتر! جین هکمن بیشتر به سرکرده دزدای سرگردنه شباهت داشت تا لکس لوتر پولدار و باهوش! البته بعضی از جاهای فیلم میشد اونو در قالب لکس یه مقداری تصور کرد و باهاش کنار اومد ولی در کل انگار یه مقدار شخصیت پردازیش ضعیف بود! راجع به Margot Kidder در نقش لویس لین هم زیاد نمیتونم حرف خاصی بزنم! فیلم اول زیاد من رو به خودش مشغول نکرد و بعضی وقتا گفتم که چرا باید این رو انتخاب میکردند ولی وقتی که فیلم دوم رو هم دیدم، واقعا یه جا افتادگی شخصیتش برام تداعی شد و بهش عادت کردم! یه نکته دیگه این بود که اصلا نقش مارتا و جانان کنت واقعا خیلی کوتاه بود! بعد از چند دقیقه تو فیلم حضور داشتن، دیگه کلا تا آخر فیلم هم نبودن! عجیب بود در کل! انتظار صحنه های بیشتری رو ازشون داشتم! از همه اینها که جزییات کوچیکی هستند که بگذریم، این شماره از سوپرمن واقعا دیدن داره و خیلی عالی و جذابه! یکی از نقاط قوتش اون موسیقی بینظیر جان ویلیامزه که شاهکاریه برای خودش! کار موسیقی این فیلم حرف نداره!

8.2/10



///////////////////////

Superman II
1980



شماره دوم با محوریت زاد! زاد کلا شخصیت منفی خیلی عالی و خوبیه! (البته کلی منظورمه) .. ولی تو این شماره دوم سری فیلم های سوپرمن با یک زاد معمولی مواجه هستیم و دو نفر پیرو از اون ضعیف تر! و بازم جین هکمن در نقش لوتر وجود داره! به نظر من بهتر بود روی یکی از این دو شخصیت منفی تمرکز میکردند! یا روی لکس لوتر و افکار منفی اون یا روی زاد و افکار فرا زمینی و نابود کننده ش! کلارک تصمیم میگیره که قدرت های خودش رو برای ازدواج با لویس فدا کنه ولی با اومدن زاد و اتفاقاتی که می افته همه چیز بهم میریزه و ... ! سکانس های نسبتا خوب و راضی کننده ای برای طرفدارای سوپرمن توی فیلم پیدا میشه ولی در کل اونقدرها چیز درگیر کننده ای نداره .. و البته خیلی نسبتا به نسخه مربوط به سال 2006 کارگردان سابق فیلم Richard Donner ضعیف تره (حالا این مورد رو پایین بیشتر توضیح میدم!) در کل Richard Lester به نظر نمیاد که کارش به خوبی Donner باشه! روابط کلارک و لویس توی این سری دوم خیلی پیشرفت میکنه و سکانس های خیلی جالبی دارن .. سکانس کنار آبشار نیاگارا واقعا جالب بود و شک هایی که لویس داره به کلارک در مورد سوپر من بودنش، هم در نوع خودش جالبه! لکس لوتر که کلا کمتر توی فیلم به چشم میاد! حیفم میاد به زاد Smallville اشاره نکنم! یه زاد فوق العاده قوی با بازی Callum Blue که وقتی که جمله معروفش (Kneel Before Zod) رو توی سریال به زبون میاره، اصلا ابهت عجیبی بر فضا حاکم میشه! در کل این شماره تا حدودی راضی کننده و خوب بود ولی میتونست خیلی بهتر از اینها باشه!

6.8/10

///////////////////////

Superman II: The Richard Donner Cut
2006



ادیت Richard Donner کارگردان فیلم اول سوپرمن و فیلم دوم که در حین فیلمبرداری فیلم دوم Richard Lester جای اون رو میگیره! این شماره و ادیت Donner حاوی یه داستان تقریبا میشه گفت مجزا (چون خیلی از تصاویر و اتفاقاتش با شماره دوم ورژن Lester فرق داره) هستش که تصاویری از شماره اول و دوم فیلم سوپرمن رو در بر میگیره! خیلی از اتفاقاتی که توی ورژن Lester می افته، داخل این شماره واقعا تغییراتی خوبی داشتند و اصلا کل فیلم به نظر من از این رو به اون رو شده و من این فیلم رو خیلی بیشتر از اون ورژن ترجیح دادم! مبارزه بین زاد و سوپرمن یا نحوه فهمیدن هویت سوپرمن توسط لویس خیلی با هم تفاوت زیادی دارند و توی این ورژن منطقی تر به نظر میان! تصاویر پخش نشده ای از مارلون براندو هم توی این ورژن موجوده که دیدنشون واقعا جالب بود! در کل این شماره به نظر من، یه جورایی زنده کرد حال و هوای فیلم های سوپرمن رو!

7.5/10

///////////////////////

Superman III
1983



خوب، این شماره ضعیف بود! دیگه توی این شماره لکس لوتر یا زادی وجود نداره و کلارک هم بزرگتر شده و کلا کریستوفر ریو خیلی پخته تر به نظر میرسه ولی خوب داستان خیلی ضعیفه و آنچنان جذابیت و کششی رو نداره! شاید بتونم بگم قوی ترین نکته این فیلم برای من حضور Annette O'Toole در نقش لانا لنگ بودش، کسی که بعدا میره که در سریال Smallville نقش مارتا کنت رو به عهده بگیره و وقتی که این سوپرمن رو ببینید و بعد SV رو شروع کنید، خیلی خاطرانگیز میشه! البته من حتی بدون دیدن این شماره سوپرمن هم از بازی Annette O'Toole تو سریال لذت میبردم! یکی از نقاط خیلی بد و ضعیف این سری از سوپرمن به نظر من حضور Richard Pryor هستش که اصلا اضافیه و خیلی به فیلم آسیب رسونده! من موندم سوپرمن با اینهمه شماره های مختلف کامیک بوک و انواع و اقسام داستان های جذاب و خوندنی، چرا باید به چنین داستانی برسه! بهرحال این شماره هم دیدنش خالی از لطف نبود در کل!

6/10

//

Leaving Las Vegas
1995



نیمه اول فیلم خیلی عالی بود! یه بازی عالی از نیکولاس کیج .. خیلی وقت بود که دوست داشتم چنین بازی خوبی رو ازش ببینم! نقش کاملا بهش میخورد .. یه بازی احساسی عالی و درگیر کننده .. Elisabeth Shue هم همینطور بود! خیلی بازی خوبی داشت .. یه نکته ای که خیلی ذهنم رو مشغول کرد، انتخاب آهنگ های فیلم بودش .. خیلی آهنگ های عالی رو انتخاب کرده بودند و موسیقی فیلم حرف نداشت .. حس و حال فیلم به راحتی با اون آهنگ ها به بیننده میشد! در کل، از اون فیلم هاییه که باید توی فضای فیلم غرق شد تا بتونید بهتر فیلم رو درک کنید! من که خیلی خوشم اومد.

8.3/10

//

The Salton Sea
2002



عالی بود! من فقط بخاطر یه سکانس، فیلم رو دانلود کردم (همین سکانسی که روی کاور فیلم مشخصه!) و اصلا انتظار فیلم به این خوبی رو نداشتم! یه مورد دیگه هم این بود که نمیدونستم Val Kilmer نقش اول فیلم رو بازی میکنه و Val Kilmer کلا یکی از بازیگراییه که بعد از دیدن فیلم The Doors خیلی باهاش حال میکنم! تو این فیلم هم عالی بود! داستان مردی که بعد از کشته شدن همسرش به دنیای دیگه ای رو میاره، خماری ها و پارتی های عجیب و پر از مصرف مواد و غیره! یه فیلم خیلی خوش ساخت با یه پایان بندی عالی! سکانس هایی که "دنی" ترامپت میزد و پشت زمینه تصویر صداش و حرفهاش شنیده میشد، عالی بودن!

8/10

//

Jude
1996



خوب بود! یه مقدار از اون چه که انتظارش رو داشتم، ضعیف تر بود ولی خوشم اومد در کل! در اینکه کیت وینسلت در این فیلم دوست داشتنیه و بازی خوبی داره شکی نیست به نظر من! Christopher Eccleston هم بازی خیلی خوبی داشت! (دکتر فصل اول سریال Doctor Who) .. قسمت درام فیلم واقعا سطح خیلی خوبی داشت و راضی کننده بود بعضی از جاها، خصوصا آخرای فیلم! موسیقی خیلی خوبی هم داشت!

7/10

//

Requiem for a Dream
2000



Way, way, way over rated



نمیدونم چی بگم!! اگه موسقی خوب فیلم نبود، نصف فیلم رو هم دووم نمیاوردم، دیگه چه برسه به دیدن کل فیلم! جدا نمیتونم درک کنم که چه چیزی در مورد این فیلم اینقدر عالی بوده! فکر کنم دلیل اینکه اکثرا به این فیلم نمره خوبی دادند، این بوده که توی این فیلم نقاط منفی مصرف مواد رو خیلی خوب نشون دادند! به جز این مورد و یه مقدار موسیقی متن (که بازم اونقدر ها فوق العاده نیست)، چیز خاصی نداره این فیلم! شدیدا خسته کننده و خمیازه آور! از فیلم های آرونوفسکی من The Wrestler رو خیلی خوشم اومد ازش، Pi رو ندیدم ازش هنوز، Black Swan هم که هنوز کیفیت خوبش نرسیده که برم سراغش ولی این Requiem for a Dream واقعا ضعیف بود!

3.5/10

//

Aguirre, The Wrath Of God
1972



یه فیلم تاریخی جالب .. اولین چیزی که از همون سکانس اول نظر من رو به خودش جلب کرد، لوکیشن های عالی و زیبای فیلم بود که واقعا چشم نواز و عالی بودن! و در کنار اون سکانس های زیبا، موسیقی خیلی خوب متن فیلم رو هم داریم که واقعا کمک میکنه به درک بهتر فضای فیلم! رود ها و جنگل ها و سربازانی که به سمت الدورادو در حال حرکتند! Klaus Kinski واقعا بازی خوبی داشت، اصلا انتظار چنین بازی خوبی رو ازش نداشتم! فیلمی راجع به قدرت، دیوانگی، مذهب و ... !

7/10

------------------------------

In The Mood For Love
2000



عالی بود! "در حال و هوای عشق" واقعا شما رو در حال و هوای عشق غرق میکنه! خیلی خوش ساخت و زیبا بود این فیلم! اولین کاری بود که از وونگ کار وای میدیدم و واقعا باید بگم که واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم! زیباترین لحظات فیلم وقتی شروع میشد که موسیقی کار نواخته میشد .. یه موسیقی طلایی! خیلی موسیقی این فیلم در زیبا شدنش برای من تاثیر داشت .. یه داستان عاشقانه و رمنس خیلی زیبا .. نحوه فیلمبرداری کار تو بعضی از سکانس ها خیلی خلاقانه و جالب بود! slow motion هایی که در فیلم قرار داده بودن، واقعا عالی بود (وقتی که کنار موسیقی فیلم قرار میگرفتن، واقعا شاهکار میشدند!)! سکانس های خیلی زیبایی رو باهاش خلق کرده بودند! یه داستان خیلی گیرا و جالب! دو بازیگر اصلی کار هم عالی بودند خصوصا Tony Leung Chiu Wai که خیلی دیدنی بود کارش!

در کل واقعا از دیدنش لذت بردم! یه فیلم هنری زیبا و دلچسب!

8.5/10

------------------------------

The Jungle Book
1967



بار دوم!
اگه بخوام 5 تا فیلم یا انیمیشن انتخاب کنم از لحاظ نوستالژیک بودن، بدون شک این جز 2 مورد اوله!

10/10

//

Finding Nemo
2003



من کلا چند تا از انیمیشن های بزرگ و معروف رو ندیدم! بلاخره تصمیم گرفتم همشون رو یکی یکی بشینم و ببینم!

خیلی عالی بود! چقدر کارکتر دوست داشتنی و عالی داشت .. یه داستان جذاب در دل اقیانوس و کوسه ها و ماهی ها و لاک پشت ها و ... واقعا حال کردم باهاش لاک پشت ها خیلی باحال بودن خصوصا با اون Dude گفتنشون! اون ماهی های آکواریوم هم خیلی عالی بود شخصیت پردازیشون! در کل یکی از بهترین انیمیشن هایی بود که تا بحال دیدم! حالا درک میکنم که چرا اینقدر این انیمیشن محبوبه!

9/10

//

It's a Wonderful Life
1946



خوب، این فیلم همه چیز داشت! Frank Capra چه فیلم بزرگی ساخته! فوق العاده بود! خیلی فوق العاده بود .. واقعا لذت بردم از دیدن این فیلم .. یه بازی خیلی عالی از جیمز استیوارت بزرگ! .. تو این فیلم کلاسیک صحنه هایی بود که من تا بحال تو هیچ فیلم کلاسیک دیگه ای ندیده بودم، احساسی بهم دست داد که تا بحال تو حین دیدن هیچ فیلم کلاسیک دیگه ای بهم دست نداده بود! از لحاظ رمنس داستان، فقط کافیه یه جمله ی فیلم که توسط جیمز استیوارت به زبون آورده شد رو بگم تا زیبایی رمنس فیلم نشون داده بشه :

What is it you want, Mary? What do you want? You want the moon? Just say the word and I'll throw a lasso around it and pull it down. Hey. That's a pretty good idea. I'll give you the moon, Mary
چی میخوای مری؟ چی میخوای؟ ماه رو میخوای؟ تو فقط بگو و من یه طناب میندازم و برات پایین میکشمش .. هی، این خیلی ایده ی خوبیه .. من ماه رو بهت میدم، مری!


همین دیروز پریروز لیست 100 فیلم برترم رو برای بار دوم تنظیم کردم، باید دوباره برم سراغ لیستم و این فیلم رو اضافه کنم! یکی از بهترین ها بود این فیلم! از اون فیلم هایی که آدم بعد از دیدنش حس و حال فوق العاده ای پیدا میکنه! جیمز استیوارت یه استیل بازیگری خاص داره .. شاید بعضی ها از اون نوع بازی کردنش (شاید بشه گفت یه مقدار اغراق کردنش) خوششون نیاد، ولی من عاشق این نحوه بازی کردنش هستم! این نکته تو فیلم هایی مثل Rope که کلا یه جور سبک و سیاق تئاتر گونه ای داشت یا فیلم "آقای اسمیت به واشنگتن میرود" برم ثابت شده! کارکتر جورج بیلی شخصیت پردازی عالی داشت .. دیدن اون بهمراه خانواده اش، رفتار صادقانه اون، "نه گفتن" های اون به آقای پاتر، سکانس های صحبت اون با مری، صحبت های جورج و کلارنس و ... همه و همه دیدنی بود! به نظر من این جز معدود فیلم هاییه که میتونه هر بیننده ای رو راضی کنه! سکانس های پایانی خیلی روی من تاثیر گذاشت! احساس میکنم که این فیلم میتونه به مرور زمان ارزشش برای من بیشتر بشه!

9.5/10

//

In a Lonely Place
1950



کیه که دیگه از بوگارت در اوج بازیگری خوشش نیاد! یه فیلم نوآر عالی و دیدنی! فکر کنم بودن بوگارت به تنهایی تضمین کننده یه نوآر در سطح عالی باشه .. تو این فیلم هم بیشتر بار کار روی دوش بوگارت بود و انصافا به زیبایی هر چه تمام تر از پس ایفای نقشش بر اومده بود .. در کنارش بازی Gloria Grahame هم دیدنی بود .. اون کششی که داستان داشت در نوع خودش دیدنی بود، فیلم تا آخرین لحظه هیجان داشت! خیلی عالی بود.

8.5/10

//

Never Let Me Go
2010



خوب بود .. یه مقدارا وائل فیلم کند و خسته کننده بود ولی بعدش جالب تر شد .. موسیقی فیلم خیلی خوب بود .. Carey Mulligan بهترین بازیگر فیلم بود .. خیلی احساسی و زیبا بازی کرده بود!

6.9/10

//

Pot o' Gold
1941




ساز دهنی زدن های جیمی استوارت و دیگر هیچ .. !



6/10

//

The Big Lebowski
1998



خیلی باحال بود! Dude چقدر کارکتر باحال و خنده داری داشت رفقاش هم یکی از یکی خنده دار تر! طنز فیلم واقعا عالی بود خیلی حال کردم .. اصلا این اسم Dude رو که صدا میزدن، واقعا خنده دار بود! این گیر دادنشون به بولینگ هم خیلی جالب بود بود! بهترین فیلمی بود که از کوئن ها دیدم تا بحال! خیلی عالی! شاید True Grit بتونه رده ی اولی رو بدست بیاره ولی خوب، هنوز فیلمش رو ندیدم!

8.8/10

68th Golden Globe Awards

68th Golden Globe Awards



The Social Network

چهار تا از جوایز برد!


Best Motion Picture - Drama
Best Director - Motion Picture
Best Screenplay - Motion Picture
Best Original Score - Motion Picture



Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Drama

Colin Firth - The King's Speech



Best Motion Picture - Musical or Comedy

The Kids Are All Right



Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Drama

Natalie Portman - Black Swan



Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Musical or Comedy

Paul Giamatti - Barney's Version



Best Television Series - Musical or Comedy

Glee



Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Motion Picture

Melissa Leo - The Fighter



Best Performance by an Actor in a Television Series - Musical or Comedy

Jim Parsons - The Big Bang Theory



Best Performance by an Actress in a Television Series - Musical or Comedy

Laura Linney - The Big C



Best Foreign Language Film

Hævnen



Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Series, Mini-Series or Motion Picture Made for Television

Jane Lynch  - Glee



Best Performance by an Actress in a Mini-Series or a Motion Picture Made for Television

Claire Danes - Temple Grandin



Best Performance by an Actor in a Mini-Series or a Motion Picture Made for Television

Al Pacino - You Don't Know Jack



Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Musical or Comedy

Annette Bening - The Kids Are All Right



Best Animated Film

Toy Story 3



Best Original Song - Motion Picture

Burlesque - Diane Warren



Best Television Series - Drama

Boardwalk Empire



Best Performance by an Actor in a Television Series - Drama

Steve Buscemi - Boardwalk Empire



Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Series, Mini-Series or Motion Picture Made for Television

Chris Colfer - Glee



Best Mini-Series or Motion Picture Made for Television

Carlos



Best Performance by an Actress in a Television Series - Drama

Katey Sagal - Sons of Anarchy



Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Motion Picture

Christian Bale - The Fighter



Singing In The Acid Rain

Simpsons 13x07 - Brawl in the Family

Singing In The Acid Rain


--

-



--

-

Liar Liar - Jim Carrey

تو این چند هفته اخیر وقت شد 4 تا از فیلم های جیم کری (از جمله Ace + Ace ها که فیلم های محبوبم از جیم کری هستند) رو بشینم و دوباره ببینم به یاد گذشته ها .. خیلی حال داد! واقعا هنوز کلی خنده دار هستن! جیم کری خیلی کمدین عالی هستش و ارتباطی که با بیننده میتونه برقرار کنه، بینظیره ..

این سکانس از فیلم Liar Liar خیلی باحاله! درگیری جیم کری با خودکار آبی!


--

-