M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Baby Steps 2nd Season

Baby Steps 2nd Season



71519-jpg



توضیحات و نظر شخصی : "ماروئو ایچیرو، دانش آموز ممتازی که می خواد به سراغ تنیس بره و دوست داره با دنیای تنیس آشنا بشه. ناتسو، دختری که در کنار ماروئو مشوق اونه و علاوه بر اینکه خودش هم یک بازیکن خیلی خوب تنیسه، در راه پیشرفت ماروئو کمک زیادی بهش می کنه و ... ! " یادمه وقتی این جملات خلاصه داستان رو در شروع فصل بهار قبلی می خوندم، اصلاً تصورش رو نمی کردم که این انیمه به خوبی انیمه های ورزشی دیگه ای که تا بحال دیدم، بشه؛ فکر نمی کردم که در انتهای فصل به این انیمه عنوان لقب "شاهکار" رو بدم ولی این اتفاق افتاد .. بعد از تموم شدن اپیزود 25 در ذهن من یکی از بهترین انیمه های ورزشی ای شد که تا بحال دیدم و به راحتی بارها و بارها به سراغ مرور کردن اتفاقات و صحنه های خاصی از انیمه رفتم، دیدن دوباره اون صحنه ها و همچنان پرکشش بودن لحظات تاپ انیمه برای من، بهم نشون داد که واقعاً تفکری که نسبت به انیمه پیدا کردم، تفکر درستی هست و این اثر مسلماً یک شاهکاره. اگه تنها نقطه ضعف انیمه که انیمیشن اون بود رو کنار بذاریم، باقی کار، روال پیشروی داستان و کارکترها و حتی موسیقی متن در سطح بالایی قرار داشتند و روی هم رفته به راحتی میشه گفت این انیمه، نمونه عالی یک انیمه ورزشی و خاص بود. روال داستانی ای که اصلاً مطابق انتظارات شما پیش نمیره و حس تفاوت رو میشه به راحتی در مسیر 25 اپیزودی انیمه لمس کرد و باهاشون روبرو شد.

فضای سنگین واقع گرایانه اون حسابی خوش پرداخت بود .. تلاش شبانه روزی ماورئو برای پیشرفت، سختی هایی که بر سر راهش بود .. برای کسی که تنیس رو به تازگی شروع کرده ولی نبوغ فوق العاده ای در یادگیری داره. استفاده خیلی جالب از بحث جزوه نویسی و یادداشت برداری در پیشرفت تو یک ورزش سخت و نیازمند تحرک به زیبایی هر چه تمام تر در قالب کارکتر ماروئو به ما نشون داده شد. در کنار این یادداشت برداری، بارها و بارها تاکتیک هایی رو به چشم دیدیم که کمتر پیش میاد در دنیای انیمه دیگه ای به تصویر کشیده بشند؛ تکنیک هایی مثل تمرین نقاله برای اندازه گیری زاویه آرنج، استفاده از 100 مربع و تقسیم کردن زمین تنیس حریف به مربع هایی که دقت ضربه زنی ماروئو رو بالاتر می برد، پیدا کردن یک ضربه کشنده و بی نقص یا ضربه ای که ضربه برنده بازیکن محسوب میشه و ... آنالیزهای فوق العاده ماروئو با منطق همراه بودند و همیشه جذابیت مسابقات انیمه رو بالاتر می بردند، یکی از بهترین نقاط انیمه محسوب میشد و بهتر شدن، پیشرفت کردن ماروئو به هیچ وجه غیرقابل باور نبود ... اینکه اون می تونست یکی از بهترین های استان ببره، بخاطر سطح تمریناتی که داشت، تفکری که داشت و آنالیزهایی که در طول مسابقه از حریف خودش می کرد، بسیار قابل باور از آب در اومده بود و میشد پیشرفت ماروئو رو در طول اپیزودها به راحتی قبول کرد.

حریف هایی که ماروئو در طول مسیر پیشرفت خودش به اونا برخورد می کرد، هر کدوم خاصیتی ویژه داشتند و تو این بین بعضی از اونها واقعاً خاص به نظر می رسیدند؛ مثلاً ایواسا، کسی که با بازی تنیس خودش اثر هنری خلق می کرد و اهمیتی به اینکه چه اتفاقی درون بازی می افته نمی داد .. فقط و فقط عطش به تکامل رسوندن اثر هنری خودش و خلق کردن نقاشی زیبایی رو درون زمین تنیس داشت. میاگاوا، پسری که از بچگی در عالم تنیس بود و حالا با ماروئوی تازه به دوران رسیده روبرو میشد و غروری که از این بابت داشت؛ نابائه یو، مردی که ماروئو به چالش عمیقی کشید و البته ایکه سوجی، اگاوا تاکوما، دو نفری که الگوی بسیار خوبی واسه ماروئو بودند و باعث بالا بردن انگیزه ماروئو در مسیر پیشرفت تنیس میشدند. حتی اگه بخوام عمیق تر به موضوع و جذبه کارکترها نگاه کنم، می تونم واستون از کارکترهای فرعی ای مثل کاگیاما، دوست جالب ماروئو و یا کارکترهایی ورزشی مثل مایک اشاره کنم و که با اینکه حضوری کوتاه رو در انیمه دارند ولی باز هم تاثیر بسزایی در روال پیشروی داستان دارند و خوشرنگی خاصی در کارکترهای فرعی این انیمه نهفته ست.

اما سوال اصلی بعد از تایید شدن فصل دوم این بود که آیا کیفیت انیمیشنی کار پیشرفت می کنه یا نه. و این سوال بعد از برملا شدن و رو شدن طراحی کارکترهای جدید به جوابی مناسب رسید و اون جواب این بود که نه؛ Studio Pierrot دستی به حالت انیمیشنی سری نمیزنه و به نظر میرسه که همچنان با همون سبک و سیاق سابق به کارمون ادامه میدیم. هرچند به شخصه با انیمیشن فعلی آنچنان مشکلی ندارم ولی می تونم تصور کنم که اگه این انیمه با کیفیت انیمیشنی بهتری ساخته میشد، چه سیل طرفداران بیشتری پیدا می کرد ولی اون فقط یک تصوره و قرار نیست به حقیقت بپیونده .. پس سعی می کنم همچنان دید مثبتم رو به فضای انیمه باقی نگه دارم و با لذت تمام به سراغ انیمه برم.

دوبلورها، دوبلورهای فصل اول هستند و چیزی که کنجکاوی من رو بهمراه داره، دیدن دوبلورهای جدید هست که با توجه به تغییر لوکیشنی و عوض شدن فضای انیمه قراره باهاشون روبرو بشیم. انیمه قراره از ژاپن به آمریکا بره و سوالی که مطرحه اینه که آیا عوامل آمریکایی برای انیمه انتخاب میشن یا که نه به سبک بعضی از انیمه ها حتی آمریکایی ها هم به زبان ژاپنی حرف خواهند زد. نکته فرعی و جزئی به نظر میرسه ولی وقتی چشم انتظار پخش انیمه ای باشید، حتی نکات فرعی رو هم از دید می گذرونید و تئوری ها و فرضیه های جذابی رو واسه خودتون در نظر می گیرید. من دوست دارم به محیط آمریکا و تنیس بازیکنای آمریکایی پرداخت خوبی داشته باشیم و خصوصاً ماروئو حداقل چند تنیسور آمریکایی رو شکست بده و اگه از بعضی از اونا باخت میاره، باخت اون باعث یادگیری مسائل جدیدی واسش بشه و بتونه در آینده از اون نکات آموزنده استفاده کنه.

اما خیلی ها بخاطر جنبه رومنس و عاشقانه انیمه ست که تصمیم به دیدن این کار می گیرند .. من از ابتدای شروع فصل اول دنبال دیدن لحظات خاصی بین ناتسو و ماروئو بودم و خیلی خوشحالم که در قالب همون فصل اول لحظات موردنظرم رو دیدم و حس و حال درجا زدن رابطه ای رو نداشتیم و حداقل قدم هایی به جلو برداشته شد. حس می کنم با این روالی که در فصل اول سپری کردیم، شکل گرفتن یک رابطه عاشقانه و زوج شدن ماروئو و ناتسو در فصل دوم دور از انتظار نیست و از الان منتظر دیدن صحنه هایی هستم که به این رابطه منتهی میشه.

در نهایت، صحبت خاصی دیگه ای ندارم جز اینکه به موضوع عوامل اشاره کنم و بگم که علاوه بر اینکه دوبلورها بر سر جای خودشون باقی اند، کارگردان و آهنگساز هم مثل قبل Murata Masahiko و Yoshikawa Yoichiro خواهند بود که نکته مثبتی به نظر میرسه. امیدوارم انیمه مثل فصل اول پر از لحاظ ورزشی تاپ باشه و بتونه جو خوبی که در گذشته به وجود آورد رو تکرار کنه و بار دیگه لذت یک بازی تنیس زیبا رو به ما بچشونه .. امید زیادی به موفقیت این انیمه دارم و از الان منتظر دیدن واکنش ها و پذیرش های مثبت و خوب در برابر این انیمه هستم.


« دوبلرها و کارکترهای اصلی انیمه »


aaaaa-jpg2-jpg
3-jpg4-jpg


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد